5 کاری که هوش مصنوعی فتوشاپ می تواند انجام دهد!
5 کاری که ADOBE PHOTOSHOP AI می تواند انجام دهد (و 2 کاری که نمی تواند)
این یک دنیای جدید شجاعانه است که هوش مصنوعی (هوش مصنوعی) به زندگی هر کسی که به طور روزانه با فناوری تعامل دارد راه پیدا می کند. اگر یک گوشی هوشمند در جیب خود دارید، احتمالاً نوعی از فناوری مجهز به هوش مصنوعی روی آن دارید، شاید حتی چندین ،از دستیارهای مجازی مانند سیری و الکسا گرفته تا ابزارهای جدیدتر مانند چت بات ها و فیلترهای تصویر، هوش مصنوعی فراتر از کاربردهای جدید رشد کرده است و اکنون به یک جزء مفید واقع گرایانه در دستگاه های مصرف کننده تبدیل شده است.
ادوبی که به خاطر برنامه های پردازش تصویر پیکسلی و برداری خود مانند فتوشاپ و ایلیستریتور شناخته می شود، با افزودن ویژگی های مبتنی بر هوش مصنوعی به ابزارهای ویرایش تصویر خود غریبه نیست. سالها قبل از رونق فعلی هوش مصنوعی، ادوبی در حال توسعه ابزارهایی بود که از نوعی هوش مصنوعی برای ویرایش سریع عکسها استفاده میکرد. ویژگیهای «آگاهی از محتوا» به کاربران این امکان را میدهد که به سادگی بخشی از عکس را انتخاب کنند و چیزی را از تصویر حذف کنند و با بازآفرینی پسزمینه پشت آن شی جایگزین کنند. این نرمافزار قادر است فضای پسزمینه اطراف را تفسیر کند و اشیا را با فضای مشابه جایگزین کند، بدون شباهت به آخرین ابزارهای ویرایش تصویر هوش مصنوعی.
با این حال، جایی که ادوبی در ویرایش تصویر با هوش مصنوعی جهش داشته است، انتشار اخیر نسخه بتا فتوشاپ است که شامل یک ویژگی هوش مصنوعی مولد بر اساس مجموعه ابزارهای Firefly است. این ویژگی جدید با ترکیبی از هیجان مواجه شده است زیرا قابلیتی که این فناوری برای کاربران فتوشاپ به ارمغان می آورد در ویرایش های پیچیده تصاویر آنقدر چشمگیر است که برخی معتقدند می تواند جایگزین طراحان انسانی و ویرایشگرهای تصویر شود.
قبل از اینکه به آنچه که هوش مصنوعی مولد Adobe می تواند انجام دهد نگاه کنیم، بیایید درک بهتری از چیستی آن داشته باشیم.
GENERATIVE AI چیست؟
هوش مصنوعی مولد به هر شکلی از هوش مصنوعی گفته میشود که میتواند دادههایی از جمله تصاویر، ویدئوها، صدا و متن ایجاد کند. هوش مصنوعی مولد می تواند چیزی را در یک سند خالی تنها با استفاده از اعلان ارائه شده توسط کاربر ایجاد کند و برای اطلاع از آنچه که هوش مصنوعی می تواند بسازد، تنها به محتوای موجود آن سند متکی نیست. هوش مصنوعی مولد در عکاسی و تصویرسازی میتواند با یک تابلوی هنری خالی شروع شود و یک تصویر کاملاً جدید ایجاد کند. اما در نسخه فتوشاپ هوش مصنوعی مولد، بهترین نتایج زمانی است که از بخشهایی از تصویر موجود استفاده میشود و به هوش مصنوعی نقطه شروع و ماده مرجع بهتری میدهد.
GENERATIV AI فتوشاپ چه کاری می تواند انجام دهد؟
- پسزمینه تصویر را حذف یا جایگزین کنید. نوار ابزار هوش مصنوعی مولد در نسخه بتا فعلی فتوشاپ شامل یک فیلد متنی و دکمههایی برای راهاندازی الگوریتم فرآیند تولیدی، همراه با برخی ابزارهای انتخاب است. با استفاده از این ابزارها (که برخی از آنها بخشی از نسخه های قبلی فتوشاپ بودند)، کاربر می تواند موضوع تصویر را انتخاب کرده و آن انتخاب را معکوس کند تا فقط پس زمینه را انتخاب کند. با انتخاب پسزمینه، کاربر میتواند از هوش مصنوعی بخواهد آن پسزمینه را تغییر یا ویرایش کند. ما این را آزمایش کردیم و انبار را در برخی مکانهای جدید از جمله در ساحل قرار دادیم.
- یک موضوع را به روشی جدید دوباره رندر کنید. با استفاده از همان ابزارهای انتخابی که در بالا ذکر شد، کاربران می توانند موضوع اصلی یک تصویر را انتخاب کنند و از هوش مصنوعی مولد برای رندر مجدد آن موضوع به عنوان چیزی متفاوت استفاده کنند. دوباره با استفاده از انبار Ridge به عنوان مثال، ما از فتوشاپ خواستیم تا انبار را به عنوان یک کابین چوبی بازسازی کند.
- پس زمینه یک تصویر را گسترش دهید. احتمالاً یکی از مفیدترین ابزارها در جریان کار روزانه بسیاری از متخصصان خلاق، توانایی گسترش سریع صحنه پسزمینه یک تصویر برای ایجاد فضای قابل استفاده بیشتر است. یک مثال می تواند تصاویر قهرمان وب سایت باشد که اغلب به فضای افقی قابل توجهی برای پر کردن یک منطقه بزرگ نیاز دارند. عکسهایی که قبلاً به دلیل ابعاد افقی محدود در سناریوهای خاصی غیرقابل استفاده بودند، اکنون با پسزمینه و محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی امکانپذیر هستند.
- افراد و اشیا را از عکس حذف کنید. فتوشاپ دارای ویژگی Content Aware Fill است که می تواند اشیا را از یک تصویر حذف کند، اما اغلب برخی از مصنوعات بصری را پشت سر می گذارد و با پس زمینه های پیچیده مبارزه می کند. هوش مصنوعی مولد در حذف یک شی یا شخص از یک تصویر و سپس ایجاد فضایی که در پشت آن شی وجود دارد، بدون مصنوعات بصری یا سایر اعوجاج هایی که مصنوعی به نظر می رسند، بسیار موثرتر است.
- تغییر جزئیات در یک تصویر. در حالی که کارهایی مانند تغییر یک لباس یا جایگزینی یک شی در عکس با چیز دیگری در دستان یک کاربر ماهر فتوشاپ امکان پذیر است، هوش مصنوعی مولد این کارها را بسیار سریعتر و آسان تر می کند. با استفاده از ابزار انتخاب برای شناسایی یک شی در تصویری که میخواهید جایگزین کنید، مانند تبلت زیر، هوش مصنوعی مولد میتواند آن را با پیشنهاد متنی شما جایگزین کند.
آنچه که هوش مصنوعی PHOTOSHOP GENERATIVE نمی تواند انجام دهد
- هوش مصنوعی با ویرایش افراد و حیوانات مبارزه می کند
به همان اندازه که ابزار جدید هوش مصنوعی مولد Adobe قدرتمند است، در یک زمینه کلیدی مبارزه می کند: تولید تصاویر انسان و حیوانات و ویرایش ویژگی های انسانی. این الگوریتم در ساختن چیزهایی به شکل تصاویری که قبلاً وجود نداشت، زمانی که فضایی که پر میشود به اشیاء یا پسزمینههای غیرآلی نیاز داشت، به خوبی تبحر دارد. هر چیزی جامد، از چوب گرفته تا سیمان، پارچه، شاخ و برگ و توده های زمین را می توان به راحتی با ابزار هوش مصنوعی مولد به تصویر اضافه کرد.
با این حال، به نظر می رسد که اضافه کردن یک شخص به یک تصویر به اندازه کافی پیچیده باشد تا هوش مصنوعی را از بین ببرد. تصاویر انسان در نهایت کمتر از انسان به نظر می رسند، اغلب با شکل ها و تناسبات بدنی غیرممکن یا زائده های اضافی.
همین امر در مورد حیوانات نیز صدق می کند. میتوانید از هوش مصنوعی بخواهید که یک حیوان تولید کند و اغلب آنچه را که خواستهاید دریافت کنید، اما آزمایشهای ما برای چیزهایی مانند سنجاب و گوسفند منجر به چند سنجاب سهچشم و یک گوسفند خندان دو سر شد.
- هوش مصنوعی نمی تواند جایگزین طراحان گرافیک شود
ابزارهای هوش مصنوعی Adobe همچنین یک کار دیگری که برخی از منتقدان پیشبینی میکنند انجام نمیدهند: جایگزینی طراحان انسانی و ویرایشگرهای تصویر. چیزی که در مورد این ابزارها بسیار چشمگیر است این است که می توانند برخی از فرآیندهای خسته کننده تر ویرایش تصویر را سرعت بخشند، اما آنها نمی توانند این کار را بدون دخالت انسان انجام دهند و نتایج اغلب هنوز نیاز به ویرایش دستی برای تکمیل دارند.
ابزارهای داخل فتوشاپ همچنین زمانی بهترین کارایی را دارند که ویرایشهای مولد به صورت تدریجی انجام میشوند، با سکتههای گسترده (تعویض پسزمینه یا گسترش ابعاد صحنه) و سپس کار روی جزئیات کوچکتر برای تنظیم دقیق محتوا شروع میشوند. این فرآیند همچنان به چشم انسان برای اصلاح تصویر برای استفاده در طرح بندی بستگی دارد.
نتیجه نهایی هنوز فقط یک عکس است. ممکن است این یک عکس جدید تاثیرگذار باشد که در مدت زمان بسیار کوتاهی به طور چشمگیری متفاوت به نظر می رسد، به خصوص نسبت به مدت زمانی که ویرایش مشابه بدون کمک هوش مصنوعی می گرفت. سودمندی یک عکس در بازاریابی بر اساس این است که آن عکس برای چه چیزی استفاده می شود، در یک صفحه وب، یک طرح تبلیغاتی یا یک کمپین ایمیلی نمایش داده می شود.
آیا هوش مصنوعی تهدیدی برای طراحان است؟
هنگامی که فتوشاپ برای اولین بار محبوبیت خود را آغاز کرد، برخی از منتقدان ابراز تاسف کردند که فتوشاپ شغل را از عکاسان و پردازشگرهای عکس دور می کند، زیرا ابزارهای ویرایش دیجیتال در دسترس تر بودند و می توانستند به هر کسی کمک کنند تا عکس های متوسط را حرفه ای تر جلوه دهند و نیازی به استخدام یک متخصص ماهر نباشد.
اکنون می دانیم که عکاسان حرفه ای هنوز تقاضای زیادی دارند و اگرچه کسب و کار عکاسی و پس پردازش قطعاً به دلیل ابزارهایی مانند فتوشاپ تغییر کرده است، اما این ابزارها شغل را از کسی که مایل به انطباق با فضای کاری دیجیتال جدید است، دور نمی کند.
هر ابزاری که امروزه در طراحی استفاده میشود، ایجاد تصاویر بهتر را آسانتر کرده است، اما فرآیند عکاسی همچنان با مهارتها و قابلیتهای یک عکاس شروع میشود و با استفاده موثر طراحان از این ابزارها برای ساختن تصویری جذاب و استفاده از آن تصویر در بازاریابی، به پایان میرسد.
منابع مفید:
Adobe Firefly – More information from Adobe about their Firefly suite of generative AI tools.
Adobe Unveils Future of Creative Cloud With Generative AI as a Creative Co-Pilot in Photoshop